Sorulmuş Sorular

Soru: 18:Ayıplı Malın Varlığı Halinde Tüketicinin Seçimlik Hakları Nelerdir?
Cevap : Cevap18:Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Tüketicinin sözleşmeyi sona erdirmesi, durumun gereği olarak haklı görülemiyorsa, bedelden indirim ile yetinilir. Mesela; düğün pastasının düğün anında hazır olmaması halinde yeniden ifa istenemeyecektir. Ancak sözleşmeden dönme söz konusu olabilir. Terzinin diktiği ceketi yanlış dikmesi halinde hizmetin yeniden görülmesi söz konusudur. Marangozun tüketicinin istediği renk mobilyayı yapmaması üzerine, tüketici dilerse sözleşmeden dönebilir, dilerse mobilyanın yeniden yapılmasını isteyebilir ya da bedelde indirim isteyebilir.